کد مطلب: 150293
يادداشت/رسول شکري نيا
توليدات ماهواره اي؛ ابزارتخريب ارزش هاي ايراني و اسلامي
تاریخ انتشار : 1395/05/02 20:32:22
نمایش : 1892
بر اساس يک پژوهش از نظر فني در 159 مدار تلويزيوني در کل جهان در مجموع 203 ماهواره تلويزيوني فعال است که از اين تعداد 80 دريافت کننده در ايران، 100 ماهواره تلويزيوني ( يعني نيمي از ماهواره‌هاي جهان) قرار دارد. اين تعداد ماهواره‌ها، امکان تماشاي حدود 18000 شبکه تلويزيوني را در ايران فراهم مي آورد.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بر اساس يک پژوهش از نظر فني در 159 مدار تلويزيوني در کل جهان در مجموع 203 ماهواره تلويزيوني فعال است که از اين تعداد 80  دريافت کننده در ايران، 100 ماهواره تلويزيوني ( يعني نيمي از ماهواره‌هاي جهان) قرار دارد. اين تعداد ماهواره‌ها، امکان تماشاي حدود 18000 شبکه تلويزيوني را در ايران فراهم مي آورد.

در کنار اين آمار، کارت‌هايي نيز از سوي عرضه کنندگان تجهيزات ماهواره‌اي در اختيار فروشندگان قرار داده شده که صدها شبکه را به اين آمار مي افزايد.

با رسيور و ديش‌هاي معمولي، مي توان قريب به 2000 کانال ماهواره اي را در ايران با کيفيت بالا دريافت کرد. شبکه‌هايي که اکثر قريب به اتفاق برنامه‌هاي آنها با سنت و فرهنگ ايراني و اسلامي در تضاد و تقابل جدي هستند و اثرات مخرب روحي و رواني بر مخاطبين مي گذارند و يکي از مهمترين تکنيک ها و ابزار غرب در جنگ اعتقادي عليه ارزش‌هاي اسلامي و ايراني است. نتايج همين تحقيق نشان مي دهد در بين شبکه هاي ماهواره اي که به سهولت در ايران قابل دريافت است، بيش از 380 کانال ويژه موسيقي وجود دارد که شبانه روز در حال پخش موسيقي، کليپ، رقص، آهنگ‌هاي درخواستي و کنسرت هاي کاملا" بيگانه با فرهنگ ما هستند.

عموم اين برنامه ها آکنده از حرکات ضداخلاقي و حتي ضدانساني است؛ درحالي که علاوه بر اين شبکه‌هاي اختصاصي موزيکال، قريب به 200 شبکه نيز در خلال برنامه‌هاي خود، هزاران کليپ‌، شو موزيکال و برنامه فرامبتذل پخش مي‌کنند.

در حوزه کودک و نوجوان بيش از 250 کانال ماهواره‌اي در ايران قابل دريافت است، ضمن آنکه بخش مهمي از برنامه هاي کانال هاي عمومي قابل دريافت نيز، به پخش برنامه هاي کودک و نوجوان، اختصاص دارد. اين شبکه‌ها علاوه بر پخش کارتون‌هايي که به طور عمده با مباني اخلاقي و اسلامي و ايراني ما در تعارض جدي است، اقدام به فرهنگ‌سازي ارزش هاي ليبرالي و اومانيستي غرب در ذهن اطفال و نوجوانان ايراني کرده و آنان را شيفته زندگي لذت جويانه، گمراه کننده و صوري آمريکايي و غربي مي نمايند.

در حوزه مصرف‌زدگي و فرهنگ‌سازي پوشش و مد، حدود 80 شبکه وجود دارد که اختصاص به نمايش مد و لباس دارد؛ لباس‌هايي که به طور رسمي و علني به توسعه فرهنگ برهنگي، زيبامحوري، تنوع طلبي و لذت جويي اقدام مي کنند. اين شبکه‌ها، تحت عنوان «ميکس بيکيني»، به تبليغ انواع لباس هاي زير مردانه و زنانه و البسته خواب و... مي‌پردازند.

تبليغ پوشش و مدهاي غربي البته تنها به اين کانال ها منتهي نمي شود و ساير شبکه هاي ماهواره اي نيز در متن برنامه‌هاي خويش، به صورت علني يا لايه پنهاني به آن اقدام کرده و زيرکانه افکار مخاطب را به سمت کالا يا اجناس مورد توجه گردانندگان رسانه سوق مي دهند.

در کنار کانال‌هاي ماهواره‌اي فوق، حجم شبکه‌هاي اروتيک قابل توجه است. بر روي ماهواره‌هاي قابل دريافت در ايران، 532 کانال اروتيک و حداق 18کانال پورنو وجود دارد که هرکدام از آنان براي تخريب ارزش ها و باورهاي انسان و خدشه بر عفت بصري جامعه کفايت مي کند؛ ضمن آنکه برخي شبکه‌هاي عمومي نيز در ساعاتي از شب به کانال‌هاي پورنوگرافي مبدل شده و مخاطب را به سمت انحراف مي کشانند.

شبکه هاي فارسي زبان نيز که ماجراي خاص خود را دارد و حداقل 130شبکه فارسي زبان يا بخشي از آن به زبان فارسي در شبانه روز افکار، روح و روان و انديشه مردم ايران را مورد هجمه قرار داده و حتي در دوران موسوم به تحريم ها هم هيچ گاه ايران را تحريم نکردند و با پخش روزانه ده ها سريال، فيلم سينمايي، انيميشن، کليپ موسيقي و مستندهاي جعلي و البته جذاب، درتلاش براي تاثيرگذاري برافکار عمومي مردم به ويژه نسل جوان و نوجوان هستند.

گرچه به مدد نگاه اپوزيسيوني دولت ها برخورد با پديده ماهواره در ايران همواره با چالش جدي روبرو بوده اما اظهارات مقامات دولتي مبني بر استفاده وسيع مردم از گيرنده هاي ماهواره، که همراه با عجز، استيصال و عدم اجراي قانون است مشاهده مي شود.

مهمترين مضرات استفاده از گيرنده هاي ماهواره چيست؟

ترويج خشونت آشکار و پنهان

شايد بتوان يکي از آشکار ترين آسيبي که با گسترش استفاده از ماهواره در جامعه کنوني دچار آن شده ايم را ترويج خشونت دانست.

در برنامه هاي توليد شده در تلويزيون هاي ماهواره عموما صحنه هاي خشن بدون سانسور و توجه به سن مخاطب به وفور نمايش داده مي شود، ومسلما افراد چه بخواهند و چه نخواهند ديدن چنين صحنه هايي در ضمير ناخودآگاه آنان تاثير مي گذارد.

گاهي اين صحنه ها به قدري هنرمندانه و واقعي ساخته شده اند که افراد با ديدن اين صحنه گويي دارند آموزش نحوه بروز خشونت در چنين شرايطي را مي بينند و همين مطلب سبب مي شود ، افرادي تحت تاثير ماهواره در شرايط مشابه از خودشان رفتار هايي خشونت آميز بروز دهند.

سست شدن بنيان خانواده

از ديگر تبعات حضور بدون کنترل و حتي با کنترل ماهواره، سست شدن بنيان خانواده است. ورود ماهواره به خانه را مي توان به منزله ورود يک فرد نامحرم و لاابالي دانست که دوست ناباب براي فرزندان است و درصدد اختلاف افکني بين زن ها و همسرانشان است، به ناموس افراد چشم طمع دارد، دين افراد را مي گيرد، مرزها و حريم هاي خانواده را مي شکند، به آساني حقيقت هاي سياسي و اجتماعي را وارونه جلوه مي دهد، دزد وقت افراد است و اگر بتواند حتما سري هم به کيف پول افراد خواهد زد.

خريد ماهواره به منزله دعوت اين فرد ناباب و نامرم به منزل است.اين کار را شبکه هاي فارسي زبان فارسي وان ، من و تو و جم به طور خاص انجام و آموزش مي دهند که فرد چه طور در برابر خيانت،فرد ديگري را وارد زندگي خود کند که کمترين اثر اين کار، سست شدن بنيان خانواده و قبح زدايي از رفتارهاي نامشروع و نامتعارف است که در فيلم هاي شبکه هاي فارسي زبان و برنامه هاي ديگر شبکه هاي ماهواره اي به وفور ديده مي شود.

هجوم گسترده و همه جانبه فرهنگي

از زماني که مقام معظم رهبري هشدار دادند دشمن در حال تدارک يک جنگ تمام عيار فرهنگي و يک شبيخون فرهنگي است بايد هوشيار مي بوديم، چرا که دشمن از هر وسيله و رسانه اي که در اختيار داشت براي مورد حمله قرار دادن فرهنگ کشور عزيزمان بهره برده است و ماهواره به عنوان يکي از اين رسانه ها همواره مورد توجه جدي بوده است.

در بعد فرهنگي،دشمن با تمام قواي خويش سرمايه گذاري کرده است تا شبکه هاي ماهواره با تهي کردن جامعه از درون،اسباب از هم پاشيدگي خانواده را به عنوان مهمترين نهاد استحکام و اقتدار فرهنگي، مورد هجمه قراردهد.

دشمنان به درستي درک کرده اند که تنها راه مقابله با اسلام ناب، جمهوري اسلامي و مردم ايران، دور کردن مردم از اسلام و آموزه هاي اصيل و فرهنگ اسلامي است و با هجمه گسترده انواع برنامه ها وفيلم هاي خود در قالب فيلم سينمايي، سريال، مستند داستاني و انيميشن، فرهنگ خود را جايگزين فرهنگ غني اسلامي، ايراني کرده و زيرساخت هاي اعتقادي و فکري ايرانيان را مورد حمله قرار دهند.

دخالت هاي سياسي و اجتماعي

يکي ديگر از آسيب هايي که جامعه ما با ورود ماهواره به خانه ها به آن دچار شده است، دخالت سياسي و اجتماعي است که جامعه ما با ورود ماهواره به منازل راه را براي آن باز کرده و تلاش جدي بيگانگان براي سلطه سياسي، اجتماعي و دخالت در حوزه هاي استقلال کشور در ابعاد مختلف مويد همين مسئله است و توليد برنامه هاي خبري و تحليلي در شبکه هايي که اصالتا" غيرخبري هستند کمترين تحرک در اين راستاست.

اين قدرت ها با راه اندازي شبکه هايي که علي الظاهر دارند سعي مي کنند خيلي بي طرفانه واقعيت هاي رخداده را به اطلاع بينندگان بي خبر و در سانسور قرار گرفته داخلي برسانند، زيرکانه اخبار و اطلاعات را جهت دهي نموده و خواسته هاي خويش را به مخاطبين القاء نموده و حتي گاهي پا را فراتر از اين گذاشته و در مقاطعي مستقيما از مخاطبين مي خواهند با اقداماتي عليه حکومت شوريده و اعتراض کنند که البته تاکنون مردم ما وقع جدي به آنها ننهاده اند.

برخي از شبکه هاي ماهواره اي نيز با گسترش جدي و هوشمندانه شايعه، ايجاد فضاي بدبيني و کاهش اعتماد اجتماعي در جامعه در تلاشند مردم را که مهمترين سرمايه اجتماعي و سياسي انقلاب هستند دربرابر نظام قرار دهند و به بهانه هاي واهي يا اتفاقات و حوادث خواسته و ناخواسته، آسمان ريسمان کرده و باشورآفريني کاذب و بهره گيري از ظرفيت جديدي به نام شبکه هاي اجتماعي درکنار رسانه هاي ماهواره اي در اين راستا يارگيري کنند.

از جمله اهداف سياسي مداخله جويانه حضور گيرنده ماهواره در منازل مي توان بهراه اندازي انواع شبکه هاي قاره اي و محلي توسط کشورهاي غربي به زبانهاي مختلف و القاي تفکرات خود به بينندگان،دروغ پردازي و فرافکني عليه دولت ها و ملتهايي که با آنها مخالفند،تحرکات نرم به نفع خشونت گرايي و تروريسم و نسبت دادن آنها به اسلام و مسلمانان،تخريب شخصيت هاي تأثير گذار مثبت در جهان علي الخصوص در جهان اسلام، اسلام هراسي، شيعه هراسي، حمايت علني از گروه هاي مخرّب و تروريسم و ارائه تريبون به آنها باهدف ايجاد رعب و وحشت و اختشاش،تخريب و تقويت بي مورد و بي دليل دولت ها و ملت ها با انگيزه هاي سلطه جويانه از جمله نمونه جلوه دادن کشورهاي همراه با آنها،تبليغات عليه مذهب و هويت ايرايني و اسلامي، تبليغ مکاتب انحرافي، عرفان هاي دروغين و کاذب، اديان و مذاهب غير اسلام، حمايت از شيعه انگليسي و سني آمريکايي( وهابيت و سلفيت) اشاره کرد.

دامن زدن به اختلافات مذهبي و قومي در کشور،تخريب و ناکارآمد معرفي کردن فرهنگ هاي اصيل و آداب مثبت سنتي و باورهاي مردم،زير سئوال بردن خرده فرهنگ ها و اعتقادات مذهبي و سنتي مردم ايران، تلاش براي معرفي فرهنگ شهروندي و مردم سالاري منهاي دين به جامعه،تبليغ سکولاريزم و القاي شخصي بودن دين، ايجاد شک و ترديد در مسلمات و اعتقادات ديني، سوء استفاده مالي و اقتصادي از مردم، تبليغ کالاهاي خارجي و مصرف گرايي در کشور، ايجاد فضاي بي اعتمادي به کالاي ايراني و تمسخر آن در قالب هاي گوناگون، معرفي کالاهاي بي کيفيت، داروهاي آسيب ساز و بي اثر از قبيل کرم هاي معجزه گر، دمپايي هاي بلند کننده قد، داروهاي ضداخلاقي، زيبايي افزايي، بزرگنمايي برخي ضعف هاي موجود و کاستي ها در جامعه با هدف ايجاد شکاف بين حکومت، دولت و ملت از ديگر کارهايي است که در اين راستا انجام مي شود.

بهترين راهکار براي مقابله با اين هجمه هاي ويرانگر، تحريم همه جانبه گيرنده هاي ماهواره از سوي خانواده هاست، ايجاد نهضت ملي نديدن شبکه هاي ماهواره اي و جمع آوري گيرنده ها کمترين کاري است که مردم مي توانند براي صيانت از حريم خود، خانواده و اجتماع انجام داده و از طرفي ديگران را نيز به اين منکر حساس کنند که هردقيقه تاخير در اين کار تبعات جبران ناپذيري براي خانواده ها به همراه دارد که گاهي براي جبران آن بسيار دير مي شود.

البته اين اقدام نافي تلاش مسئولان و دستندرکاران صدا و سيما، وزارت ارشاد، دستگاه هاي فرهنگي و متوليان امر و حتي نيروي انتظامي در عمل به تکاليف و وظايف قانوني نيست اما نگاه پيشگيرانه و خوداقدامي مردم در اين راستا بسيار پسنديده و تاثير گذار خواهد بود.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg